Regulamin rezerwacji wycieczek na stronie Biura Usług Turystycznych „SUNNY TRAVEL”
§ 1
Postanowienia wstępne
Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich podmiotów (Konsumentów i Przedsiębiorców) korzystających ze strony Biura Usług Turystycznych SUNNY TRAVEL Henryk Kowalski z siedzibą w Brodnicy przy ul. Strzeleckiej 4 i określa zasady korzystania z witryny internetowej z możliwością rezerwacji wycieczek oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem.
§ 2
Definicje
1/ Dni pracujące – dni w których pracuje Biuro tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.30 do 16.30, za wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy
2/ Klient – każdy podmiot dokonujący rezerwacji/zakupów za pośrednictwem strony www.
2/ Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach witryny internetowej, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3/ Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze strony www.
4/ Regulamin – niniejszy regulamin strony www
5/ Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Firma Turystyczno – Handlowa „WIEŻA POD BOCIANEM”, Biuro Usług Turystycznych SUNNY TRAVEL Henryk Kowalski wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 874-000-15-78.
6/ Strona www – strona internetowa z możliwością składania rezerwacji na wycieczki oferowane przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://www.sunnytravel.com.pl
7/ Rezerwacja wycieczki – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą strony internetowej, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą. Ostateczna umowa sprzedaży w każdym wypadku zawierana jest w siedzibie Sprzedawcy.
8/ Wycieczka – dostępna w witrynie usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
§ 3
Informacje dla Klientów
1.Do korzystania ze strony www niezbędne jest:
a/ urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu np. Chrome, Mozilla Firefox,
b/ aktywne konto e-mail,
c/ włączona obsługa plików cookies
2. Składanie rezerwacji przez Klienta na wycieczki oferowane na stronie www Sprzedawcy możliwe jest poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację rezerwacji.
3. Ceny podane są w polskich złotych i są ostatecznymi cenami brutto (uwzględniają aktualnie obowiązujący podatek VAT).
4. Sprzedawca w żadnym zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym działaniu i funkcjonowaniu strony www spowodowane np. siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub brakiem kompatybilności witryny internetowej z infrastrukturą techniczną Klienta.
§ 6
Zasady składania rezerwacji
W celu rezerwacji wycieczki należy:
1. Wybrać wycieczkę będącą przedmiotem rezerwacji, a następnie kliknąć przycisk „Rezerwuj” (lub równoznaczny) oraz wpisać niezbędne dane: imię i nazwisko każdego z uczestników, adresy oraz ich daty urodzenia.
2. Kliknąć przycisk “Rezerwuję”.
3. Po złożeniu Rezerwacji Sprzedawca niezwłocznie tj. w pierwszym dniu pracującym dla Sprzedawcy potwierdza otrzymanie rezerwacji. Potwierdzenie otrzymania Rezerwacji i przyjęcie jej następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Rezerwacji i o jej przyjęciu, a także informację o obowiązku bezpośredniego kontaktu Klienta ze Sprzedawcą celem finalizacji transakcji tj. zawarcia umowy sprzedaży i jej opłacenia (gotówką bądź na rachunek bankowy Sprzedawcy).
4. W przypadku braku zawarcia stosownej umowy ze Sprzedawcą i opłacenia rezerwacji przez Klienta w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania informacji o jej przyjęciu przez Sprzedawcę, rezerwacja zostaje automatycznie anulowana.
§ 7
Anulowanie rezerwacji i rozwiązanie umowy przez Sprzedawcę
1. Sprzedawca ma prawo do jednostronnego anulowania rezerwacji i następnie rozwiązania umowy sprzedaży wycieczki kiedy:
a/ liczba osób, biorących udział w wycieczce, jest mniejsza niż minimalna ilość uczestników wymagana przez Sprzedawcę,
b/ zaistniały nadzwyczajne i nieprzewidziane wcześniej okoliczności spowodowane siłą wyższą, która dotyczy Sprzedawcy, ale również dostawców usług dla Sprzedawcy.
2. W razie anulowania rezerwacji i rozwiązania umowy z powodów zawartych w pkt. 1, Sprzedawca jest zobowiązany do poinformowania klienta o tym fakcie przed terminem wycieczki i pełnego zwrotu klientowi wpłat dokonanych z tytułu wycieczki, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy.
§ 8
Reklamacje
1. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
2. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć niezbędne informacje: dane Klienta, w tym dane kontaktowe, zwięzły opis sytuacji spornej, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia oraz żądanie Klienta w związku z wystąpieniem sytuacji spornej.
3. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji, w przeciwnym wypadku żądanie Klienta uznane będzie za uzasadnione.
§9
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§10
Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem witryny internetowej jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem strony www zbierane są wyłącznie w celu rezerwacji imprezy oraz kontaktu z Klientem zmierzającym do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów mogą być:
a/ osoby pracujące dla Sprzedawcy tj. osoby pracujące w biurze, współpracownicy, przewodnicy, ubezpieczyciele.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania zgodnie z informacją otrzymaną od Sprzedawcy.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do rezerwacji imprezy a następnie zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia takiej umowy.
§11
Postanowienia końcowe
1. Rezerwacje zawierane poprzez witrynę internetową składane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn takich między innymi jak: zmiana przepisów prawa, zmiana sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o ochronie danych osobowych.